Прочетен: 6323 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 10.06.2012 10:15
За да направиш график на отпуските за една година напред, трябва да притежаваш уменията на шахматист и математик едновременно. Правенето на месечния му събратим е не по-малко изпитание и предизвикателство (особено в сфери, където текучеството е голямо или ако служителите боледуват). Да не говорим за трудовата медицина и различните изисквания на Инспекцията по труда, които за съжаление се тълкуват различно от различните служители на Инспекцията, но задължително трябва да се спазват иначе следват актове и солени глоби.
Тези малки бизнеси, които предлагат хранителни продукти, усещат вече промяната в начина на работа на Агенцията по храните. След като направиха реформа там, толкова нови изисквания въведоха, че чак служителите им не можаха да ги запомнят, да не говорим да ги приложат. Но за съжаление хората от малкия бизнес трябва да ги спазват, колкото и абсурдни да са те. В момента, за да се попълва изрядно цялата документация на Агенцията по храните за един малък бизнес като магазин или заведение с персонал под 10 души трябва да се наеме и обучи отделен човек.
Друг контролен орган - НАП - не отстъпва на своите колеги (Агенция по храните и Инспекция по труда). След свързването на касовите апарати към тях, последваха още изиквания. Вече търговецът трябва да вписва всяка една стока, която постъпва от доставчика, като това бъде отразено на касовия апарат, както и колко пари са платени за нея. Представете си магазинче, получаващо стоки от 5-6 склада дневно с няколко души персонал да прави това. Дали клиентите ще ги чакат да отговорят на изискванията на НАП???
Откакто Тотю Младенов и Дянков и компания станаха министри, малкият бизнес отделя повече време да отговори на новите изисквания институциите като Инспекция по труда, НАП, Агенция по храните и т.н, отколкото реално да извършва своята работа. Контролните органи се превърнаха в тръговски субекти, измисляйки всевъзможни изисквания, които малкият бизнес трудно спазва. Целта е една и тя е ясна. Да се съставят актове и да се глобява наред. Причината е, че държaвата няма пари да плаща добри заплати на служителите на тези контролни органи и те си пълнят бюджета с глоби от малкия бизнес.
За жалост това не е правилният път. Вместо Тотю Младенов, Дянков и компания да помислят за намаляване на административната тежест и изискванията пред малкия бизнес, те правят точно обратното. Причината е, че малкият бизнес работи според тях в сивата икономика, а тя е най-лошото нещо на света. За съжаление не се замислят, че част от малкия бизнес минава на сиво точно заради тези хиляди изисквания, не защото искат, а защото не успяват да ги спазват.
С такива действия от страна на Тотю Младенов, Дянков и компания ще чакаме още години наред икономиката ни да се стабилизира. За жалост дотогава няма да има кой да го разбере, защото всички млади и способни хора ще са извън страната.
За държавата е по-лесно да унищожи малкия бизнес, отколкото да го стимулира. Защото за да направи второто се изискват умствени усилия, които са тежка работа.
реално това което се прави е много добре, но паралелно трябва да се опростяват и оптимизират изискванията т.е. да се намали административната тежест!
то за това, управлението на една държава е за УМНИТЕ хора, щото тъпите чуват един проблем и айде сега да се харесаме на елеткората, ама като нямаш цялостен поглед и правиш глупости;
Що се отнася до таксите те не са направени така, че да покриват разходите им, а да печелят. Пример - търговския регистър. Толкова много печалба генерират, че чак се чудят какво да я правят.
Лошото, е че цялата администрация се стреми да бъде като тях.