Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2012 18:17 - Такса Сибанк - новият данък на България
Автор: nedyalko Категория: Бизнес   
Прочетен: 7024 Коментари: 9 Гласове:
15

Последна промяна: 18.09.2012 08:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Такса за банков превод 5,50 лв., моля ...

Ако някой си мисли, че това е невъзможно или че това е грешка – много греши. Това е реалност и се случва през 2012 година в България. Всеки, който е имал взаимоотношения с държавни органи, в които Сибанк има клонове, е усетил неприятния момент на изненадата от меко казано високата такса.

Местата, на които може да ви се наложи да се сблъскате с тази такса, са Паспортна служба, КАТ, Съдилищата и др. Трябва само да ви се наложи да внасяте по тяхна сметка и „олеквате” с допълнителна „такса Сибанк” в размер на точно 5,50  лв.

Защо точно 5,50?

Причината е, че отивайки в паспортната служба например, за да си подадете документи за задграничен паспорт вие заплащате не само държавната такса в размер на 40 лв., но също така и такса вноска по сметка на ОДМВР (част, от което е съответната Паспотрна служба) и такса превод, които възлизат точно на 5,50 лв. Оказва се, че сметката на съответното ОДМВР се намира в друга банка, а не в Сибанк, чийто клон се намира там.

Това може да ви се случи и в КАТ, както и в повечето съдилища в България. Причината е, че нито еднa ОДМВР в България, както и съответната Паспортна служба и КАТ нямат сметки в Сибанк. Повечето Съдилища в страната също не притежават сметки там. Причината, е че всяка ОДМВР  определя сама обслужващата си банка и нито една не е избрала Сибанк.

Възниква големият въпрос. Какво правят клоновете на Сибанк в подразделенията на съответните ОДМВР след като те нямат сметки при тях?

Отговорът е само един ... Те са там, за да събират такси ... и то не какви да е, а солени.

Оказва се, че ние гражданите, освен държавните такси, плащаме и „такса Сибанк”. Такса Сибанк – точно така. Това е най-правилното определение. Защото това не е просто такса, а е по-скоро рекет.

Кой позволява това да се случва и тази банка да печели на гърба на народа не е ясно. Но видно от отчета й е, че това се отразява много добре на финансовите резултати на Сибанк и тя печели повече от отлично благодарение на тази такса.

За 2010 година Сибанк е реализирала общо 35 млн. лв приходи от такси (те включват и тези от управлението на държавните сметки), което представлява около 50 % от нетните й приходи. За сравнение в други подобни банки (от втора група) те са максимум 36 %, толкова са и в най-голямата банка с най-много активи и клиенти. 
 

Сравнение на финансовите показатели на няколко банки за 2010 година (поради липса на по-късен отчет на Сибанк), в млн. лв.


Банка

Активи

Нетни приходи

Приходи от такси

Приходи от такси/ нетни приходи в  %

Нетна печалба

Сибанк

1 871

69

35

50 %

2,3 млн.

Инвестбанк

1 202

36

13

36 %

1,7 млн.

Експресбанк

2 922

117

33

28 %

30 млн.

Уникредит

11 340

428

156

36 %

167 млн.

Ако Сибанк няма този приход, тя ще реализира загуба, което няма да е приятно на нейните акционери, както и на тези, които са позволили тя да има свои клонове в Паспортна служба, КАТ, Съдилища  и др.

Всъщност се получава така, че най-бедната държава в Европейския съюз гарантира печалбата на една банка, която е собственост на една огромна финансова група, управляваща активи за милиарди евро. Гражданите на България са натоварени да плащат десетки милиони лева годишно допълнителни разходи, за да може тази банка да просперира.

Всъщност таксата от 5,50 лв. може да бъде избегната, ако дължимата сума за желаната услуга се внесе в пощата или чрез банков превод, но това също отнема допълнително време и разходи, които може да надвишат тази сума. Според мен след като Паспортните служби, КАТ,  Съдилища и др. се издържат от данъците на хората те трябва да направят всичко възможно по силите си, за да улеснят обикновенните хора, а не да ги затрудняват и да увеличават разходите им.

Аз не разбирам как може в клоновете на НАП например, когато се внася по сметките на НАП да няма такса, а в Паспортна служба и КАТ да е направено така, че да плащаш 5,50 лв. Това е меко казано странно и недопустимо в една държава от Европейския съюз.

Нека МВР вземат пример от НАП и да намалят разходите на гражданите, които са и без това достатъчно финансово обременени. 

 

 



Тагове:   данък,   СИБАНК,   такси,   бизнес,   банки,


Гласувай:
15



1. studopor - Е добре де, може да сЪм лекинко тЪп, ...
17.09.2012 18:37
Е добре де, може да сЪм лекинко тЪп, ама какво става, ако примерно отида да си вадя паспорт и вместо в Сибанк, отида да речем и платя през ДСК или друга някоя банка? Няма да ми направят проблем в Паспортна... или греша?
цитирай
2. nedyalko - Така е, но ...
17.09.2012 20:29
studopor написа:
Е добре де, може да сЪм лекинко тЪп, ама какво става, ако примерно отида да си вадя паспорт и вместо в Сибанк, отида да речем и платя през ДСК или друга някоя банка? Няма да ми направят проблем в Паспортна... или греша?

Проблем няма да Ви направят, но защо да си губите времето да разберете къде е сметката на съответната паспортна служба (това не е лесна задача - опитайте се да го направите в страницата им ), каква е таксата за съответната услуга и т.н. След това да внесете средствата и да занесете бележката в паспортна служба. След като всички сме си платили вече с нашите данъци, с които се издържа МВР, съответено паспортна служба защо да плащаме допълнително.
Това е все едно да отидете да вечеряте в ресторант и да ви се доходи до тоалетна и там да ви поискат да плащате понеже тя е отдадена под наем на друг.
цитирай
3. studopor - Пф. . . само абсурди в тая страна. . . ...
18.09.2012 07:39
Пф... само абсурди в тая страна... :(
цитирай
4. injir - Да. Точно така. Рекет законен.
18.09.2012 10:38
Да. Точно така. Рекет законен.
цитирай
5. demonwind - Шапката на същата тази
18.09.2012 16:10
Сибанк, която е в Белгия, не взема и цент превод към друга белгийска банка... Не съм сигурен, но дори в Германия да прехвърлиш пари, пак няма да ти вземат такса. Ама нали има "носърчета" като нас, та ето откъде си вадят парите... Апропо, в България има ли една българска банка? Май ЦКБ е такава, като изключим "банката" (пералнята) на Маджо...
цитирай
6. sparotok - !
18.09.2012 16:16
injir написа:
Да. Точно така. Рекет законен.


Интересното обаче е това - кой е узаконил този рекет...
цитирай
7. анонимен - Е добре де, може да сЪм лекинко тЪп, ...
18.09.2012 17:34
studopor написа:
Е добре де, може да сЪм лекинко тЪп, ама какво става, ако примерно отида да си вадя паспорт и вместо в Сибанк, отида да речем и платя през ДСК или друга някоя банка? Няма да ми направят проблем в Паспортна... или греша?


Проблемът е, че ще изгубиш време и пари за да отидеш до другата банка. Значи, при мен поне - 6 РПУ "Красно село" за да платиш таксата трябва да вземеш документ от гишето, който се издава в момента на подаване на документи. Та значи веднъж отиваш там - чакаш 30 мин. опашка за гишето, после вземаш листчето и тогава можеш да платиш - т.е. да търсиш друга банка, което може да ти отнеме 1-2 часа. Затова таксата е такава, че човек да си каже " Майната му, веднъж на 5 години плащам за паспорт". Дртуг е въпросът защо са само 5 г. валидност БГ паспортите, след като в целия свят са по 10 г. Поне за цяла Европа, Азия и Австралия знам със сигурност. Единствено в България е 5 г. и плащаш почти колкото в другите страни.
цитирай
8. gocho52 - нЕма геле!
18.09.2012 17:47
.
цитирай
9. gosho568 - Винаги ми е било чудно,
18.09.2012 17:56
защо точно СиБанк работи с административните служби?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nedyalko
Категория: Бизнес
Прочетен: 154843
Постинги: 25
Коментари: 130
Гласове: 133
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031